4405 Nyíregyháza, Debreceni út 215.

ertekesites.nyir (KuKaC) automery.hu
szerviz.nyir (KuKaC) automery.hu
alkatresz.nyir (KuKaC) automery.hu

Telefon: +36 (42) 490 021
Mobil: +36 (20) 520 60 60
Fax: +36 (42) 460 570

4032 Debrecen, Füredi út 106.

ertekesites.deb (KuKaC) automery.hu
szerviz.deb (KuKaC) automery.hu
alkatresz.deb (KuKaC) automery.hu

Telefon: +36 (52) 533 353
Mobil: +36 (20) 520 70 70
Fax: +36 (52) 533 352

4700 Mátészalka, Jármi út 51/A.

alkatresz.mat (KuKaC) automery.hu
szerviz.mat (KuKaC) automery.hu

Mobil: +36 (20) 808 44 88

Az Alfa Romeo a nemzetközi Genfi Autószalonon

Az Alfa Romeo a 2013-as nemzetközi Genfi Autószalonon

 




Az Alfa Romeo egy igazán látványos standdal tér vissza a Genfi Autószalonra. A kiállítási terület kanyargós, vezetésre csábító útként terül el, ideális helyszínként arra, hogy itt mutatkozzon be a nagyvilágnak az Alfa Romeo 4C, a „kompakt szuperkocsi”, amely a sportautók lényegét testesíti meg, a márka értelmezésében: olasz stílus, teljesítmény és élvonalbeli technológia, maximális vezetési élménnyel és tökéletes biztonsággal társítva.

 

Az Alfa Romeo által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-meghajtású kupé már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült Államokba, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét.

 

Az Alfa Romeo4Cközvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon. Az autó a8CCompetizione modelltől kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszál kompozitok, alumínium és hátsókerék-hajtás), a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tovább tökéletesített formában használta fel, hogy még inkább erősítse sportos karakterét.

Erre kiváló példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, illetve az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott Race verseny üzemmóddal.

 


A karosszéria körülbelül négy méter hosszú, a tengelytáv kevesebb, mint2,4 méter– ezek a méretek egyszerre hangsúlyozzák az autó kompakt méreteit és mozgékonyságát. Továbbá, a jármű kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a sportkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie. Az Alfa Romeo4Cigazi Alfa modell. A sportos szellemiségű jármű egyedi vezetési élményt biztosít, nem csak közúton, hanem a versenypályán is, ahol sebessége és az általa elérhető keresztgyorsulás rendkívüli figyelmet érdemelnek.

 

A Genfi Autószalon látogatói több példányban is megcsodálhatják az Alfa Romeo4Cmodellt, valamint szemügyre és akár kézbe is vehetik a jármű egyes innovatív műszaki komponenseit, ugyanis a márka standján látható lesz egy részeire bontott, és ezáltal a legapróbb részleteket is felfedő motor és erőátviteli rendszer. Egy kifüggesztett szénszálas alváz hivatott demonstrálni az anyag ultra merevségét és kis súlyát.

 


Az Alfa Romeo4Cmellett két MiTo modell is helyet kap a márka standján: a 170 lóerős, mindössze 200 példányban készülő Limited Edition Superbike és a Superbike 1,4 135 LE TCT Special Series különkiadás, amely az eredeti SBK csomagnak köszönhetően személyre szabható. Mindkét modellt az FIM SBK Superbike Világbajnokság hivatalos felvezető autója, a MiTo ihlette. Az Alfa Romeo 2007 óta támogatja a motorkerékpár világbajnokságot. Ez a kapcsolat az olasz motorsport semmihez nem fogható élményét népszerűsíti szerte a világon.

 

 

 

Az Alfa Romeo standján a Giuliettának is kijut a figyelemből: a vadonatúj Veloce („gyors”) változat Genfben mutatkozik be. A név az Alfa Romeo dicső múltját idézi, és 1956-ban született meg, a Giulietta egy különleges változataként. Az egyedi jelzővel a sportfelszereltséggel ellátott modellváltozatokat különböztették meg. Napjainkban, akárcsak első megjelenésekor, a Giulietta Veloce tökéletes választás mindazok számára, akik a műszaki tartalom mellett az egyedülálló karaktert, sajátos stílust és sportos szellemiséget is fontosnak tartják. Ez a modell az Alfa Romeo legfőbb értékeit hordozza magában.

 

A kiállított modellek között szerepel továbbá a nagy teljesítményű Quadrifoglio Verde és az exkluzív „QV Sportiva” csomaggal felszerelt Giulietta, amelyet azon vásárlóknak fejlesztettek ki, akik kiemelkedő teljesítményre, csúcstechnológiára, valamint egyedi stílusra vágynak.

 

Világpremier: Alfa Romeo4C

 

Az Alfa Romeo4Cvégleges száriaváltozata a 83. Genfi Autószalonon mutatkozik be. A két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg: teljesítmény, olasz stílus és technológiai kiválóság, maximális vezetési élménnyel és hiánytalan biztonsággal társítva.

 

Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, új kompakt szupersportkocsi már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült Államokba, felvezetve az Alfa Romeo globális növekedési tervét.

 

Az Alfa Romeo 4Cközvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet oly sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon, és amely nem kevesebb, mint három nagy presztízsű díjat is elnyert: „AutoBild Formatervezési Díj” (2011, Németország), „Tanulmányautók és Prototípusok Formatervezési Díj” (2012, Olaszország) és „2013. Legizgalmasabb Autója” - „What Car?” (2013, Nagy-Britannia).

 

A4Cjelentése


A „4C” betűszó a márka dicső múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe az Alfa Romeo fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A4Cemlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a8Cés a6Cbetűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel.

 

Az autó kialakításában és szerkezetében megvalósítja azt a célkitűzést, amely szerint tömeg/teljesítmény arányának a hamisítatlan szupersortkocsik körében elfogadott 4 kg/LE alá kell esnie; ráadásul ezt nem a motorteljesítmény szélsőséges fokozásával, hanem a tömeg párhuzamos csökkentésével éri el, ami maximális mozgékonyságot és kiemelkedő mentteljesítményeket eredményezett.

 

Ennek érdekében az Alfa Romeo4Ca szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo8CCompetizione) világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel; a legújabb Alfa Romeo típusoknál bevált technológiákat pedig tovább tökéletesített formában alkalmazta, hogy tovább erősítse sportos karakterét. Erre kiváló példa az új, teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott „Race” versenyüzemmóddal.

 

Külső formavilág

Az Alfa Romeo Formatervezési Központban megalkotott4Cláttán azonnal a márka hagyományos, ikonikus modellei jutnak a szemlélő eszébe: azok a típusok, amelyek meghatározták az Alfa Romeo történetét. Mindenek felett a méretek és a hajtáslánc elrendezése tekintetében különösen szembeötlő a hasonlóság a 33 Stradale modellel, amely amellett, hogy szélsőséges és funkcionális elvárásoknak felelt meg, eredeti stílusával tökéletes, félreismerhetetlen Alfa Romeo ruhába öltöztette a motor - futómű kettősét.

Hasonlóképpen járt el a4Cis, méltó lezárásaként annak az utazásnak, amely a8CCompetizione megteremtésével vette kezdetét, és amely a márka legfontosabb értékeire – a kompakt méretekre, a dinamizmusra és a vezetési élémnyre – összpontosított.

 

Belső kialakítás


Az utastérben szintén alapvető formavilággal és elengedhetetlen anyagokkal találkozunk; ezek egytől egyig a vezetési élmény végletekig történő fokozását szolgálják. Mindenekelőtt a középkonzol anyagául választott szénszálas műanyag tűnik fel: ezt teljesen szabadon hagyták a tervezők, kihangsúlyozva a megoldás különlegességét, high tech mivoltát és ultra kis tömegét.

 

 

 

 

Méretek és aerodinamika


A dupla kagylóüléssel felszerelt autót igazán különlegessé teszi kategóriájában rendkívül kompakt mérete: hosszúsága nem éri el a4 méter, ugyanakkor a sportkocsi200 cmszéles,118 cmmagas, tengelytávja kevesebb, mint2,4 méter. Ezek a paraméterek egyrészt kihangsúlyozzák a modell kompakt méreteit, másrészt még agilisabbá teszik viselkedését. Ráadásul a minden részletre kiterjedő tervezésnek köszönhetően az autó kivételesen áramvonalas is. Cz-értéke (leszorítóerő együttható) negatív, ami, akárcsak a verenyautóknál, nagy sebességnél fokozott stabilitást eredményez.

 

Új, négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor

A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelében már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor innovatív alumínium blokkra épül, egyedi fel- és leömlő rendszerét úgy hangolták be, hogy az még tovább erősítse az autó sportos karakterét. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

 

Alfa TCT automata sebességváltó

A 1750 Turbo benzinmotorhoz csatlakozó, innovatív Alfa TCT dupla szárazkuplugos automata sebességváltó kis tömegének és rendkívül rövid reakcióidejének köszönhetően valódi mérföldkő a kategóriában. A vezető szekvenciális üzemmódban, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is működtetheti a sebességváltót.

 

Az új Alfa DNA programkapcsoló Race versenyüzemmóddal

Az Alfa Romeo4Cfedélzetén debütál az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely - zárt pályán - még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

 

A legkiválóbb olasz értékek

Az Alfa Romeo és Maserati márkák legkiválóbb műszaki és autóipari szakértelme tette lehetővé a4Csorozatgyártású kivitelének a létrejöttét. A két márka közötti együttműködés keretében szoros integráció valósult meg az Alfa Romeo formatervezési részlege és a Maserati gyártóüzeme között. Ez is egy különleges jellemzője annak az Alfa Romeo márkának, amely egy évszázados múlttal a háta mögött a mai napig az olasz termékek egyik legismertebb és legkedveltebb nagykövete szerte a világon.

 

MiTo SBK – korlátozott példányszámú, sorszámozott széria


A svájci kifutón felvonul a korlátozott példányszámú MiTo SBK Limited Edition 1,4 170 LE QV és a MiTo Superbike Special Series különkiadás is. Mindkét modell a világ legnagyobb presztízsű, leginkább kiélezett motorversenye, a Superbike előtt tiszteleg, amelyen 2007 óta vesz részt – felvezető autókkal és további szolgáltatásokkal – az Alfa Romeo. Aligha van még egy olyan autómárka, amely olyan pontosan és hitelesen tudná visszaadni a versenyek, a pálya hangulatát, mint az Alfa Romeo.

 

 

 

Új Veloce változattal bővül a Giulietta kínálata

Az olasz márka 2013-ban is az Alfa Romeo Giuliettának szánja a főszerepet, amelynek kínálata az új Veloce változattal bővül. Akárcsak a Sportiva kiviteltől és a Collezione csomagtól, az új változattól szintén azt várják, hogy tovább javítsa a márka amúgy is mindent felülmúló értékesítési mutatóit. 2012-ben a Giulietta három százalékkal növelte európai részesedését kategóriájában, míg Olaszországban 16,8 százalékkal adtak el többet belőle.

Hazájában hónapokig vezette az ötajtós kompakt szedánok eladási listáit. Eddig összesen több mint 190.000 darab talált gazdára belőle.

 

Veloce


A Veloce (az olasz szó jelentése „gyors”) név az Alfa Romeo dicső múltját idézi. 1956-ban született, a Giulietta egy különleges változataként. A jelzővel olyan modellváltozatokat illettek, amelyek sportos és különleges műszaki jellemzőkkel és felszereltséggel bírtak. Napjainkban, akárcsak első megjelenésekor, a Giulietta Veloce tökéletes választás mindazok számára, akik a műszaki tartalom mellett az egyedülálló karaktert és sajátos stílust is fontosnak tartják. Az autó az Alfa Romeo legfőbb értékeit kínálja rendkívül versenyképes áron.

 

A Veloce kifinomult külső stílusjegyeket kapott: 17 colos, titán színű, sportturbina stílusú könnyűfém felniket, 225/45 gumiabroncsokat, sötét keretes fényszórókat, titán színű visszapillantó tükörházakat, krómozott kilincseket és Veloce emblémát.

 

A belső kialakítás szintén sportos hangulatot áraszt: az utasteret új sötét szín uralja, amely remekül kihangsúlyozza a műszerfal középső részének, a kardánalagút és az ajtóbetétek titán színét. Matt fekete díszítőelemekkel és vörös öltésekkel ellátott bőr kormánykerék, illetve kontrasztos öltésekkel varrott, új kéttónusú fekete/vörös Competizione kárpittal bevont ülések erősítik tovább a különleges megjelenést.

 


A Giulietta Veloce kérésre matt szürke vagy fényes fekete tetőfényezéssel is választható. A szürke tetőfényezés mellé pasztell fekete, jégfehér, Alfa vörös, antracit szürke, metál vörös vagy Etna fekete karosszériaszín választható. A fekete tetőfényezés jégfehér, Alfa vörös, magnézium szürke vagy metál vörös karosszériával párosítható.

 

Az Európa-szerte forgalmazott új Giulietta Veloce (piactól függően) többféle motorral és gazdag alapfelszereltséggel kapható, amelynek részét képezik többek között az „Alfa klímavezérlő”, az „Alfa Sound System” CD/MP3-lejátszóval, valamint hat hangszóróval, a rádió és hifivezérlés a kormánykerékről, az elektromos első ablakok, az Alfa DNA programválasztó és a Q2 elektronikus önzáró differenciálmű.

 

 

 

facebookTalálkozzunk facebookon!